Kui me kulutame ressursse uue töötaja värbamisele, siis järgmine oluline etapp on aidata tal kohaneda uues keskkonnas ning rollis, et ta suudaks luua asutusele vajalikku väärtust.
Töötaja kaasatus ja motivatsioon oma tööd teha on olulised, et ta oleks valmis panustama asutuse väärtuse loomisele, olgu see siis teenuse osutamisel või toote valmistamisel ja arendamisel. Motiveeritud töötaja annab oma mõtteid ja hoolib sellest, milline on tema töö tulemus.
Kui töötaja ei hooli ja tal on ükskõik, siis tulevad sisse vead ja me peame hakkama neid kontrollima. See ei ole ühegi tööandja tegelik soov. Tekib tugev nõiaring, kus tööandja tunneb, et ta peab kontrollima ja töötaja tunneb, et teda ei usaldata või ta ei peagi ise kontrollima, sest juhid annavad ise teada, kui midagi valesti tehakse. Kontroll ja negatiivne tagasiside ei anna võimalust ega soovi positiivseks arenguks.
Sellisest nõiaringist välja tulekuks peab tegutsema teadlikult. Juhtkonnal peab olema kindel eesmärk muuta suhtumist ja töökultuuri kogu organisatsioonis.
Üks asi, mida saame teha uute töötajatega, on anda neile parim võimalik algus asutusse sisseelamisel. Luues süsteemse programmi või nn tee, mida uue töötaja puhul läbitakse ehk sisseelamisprogrammi ehk onboarding.
Kuigi värbame töötajaid, kellel peavad olema teatud oskused, kogemused ning väärtused, on igas asutuses omad protseduurid, kultuur ja süsteem. Nendes orienteeruma peame õpetama kõiki uusi töötajaid. Ei piisa lihtsalt töötajale tema töökoha näitamisest, asjade andmisest ning ootamisest, et esimese töönädala lõpuks on juba esimesed tulemused käes. Meile meeldiks, kui meid tutvustataks teistele töötajatele, tutvustataks, kuidas toimib töötamine (kuidas on pausid, kas kogunetakse koos kohvi jooma või on see individuaalne), millised on ühised meeskonna traditsioonid ja tegevused. Hea on ennast tunda osana meeskonnast, mitte eemale jäetuna.
Vähene töötaja kaasamine ning tema enda mitte piisavana tundmine võib viia töötaja lahkumiseni esimesel aastal peale töö alustamist. Osade uuringute kohaselt lausa 1/3 töötajatest lahkub esimese tööaasta jooksul. Muidugi võib olla olukordi, kus värvatud töötaja osutub ikkagi mitte sobivaks, kuid iga kolmanda töötaja uuesti värbamine on liigselt suur kulu ning tekitab stressi meeskonnas.
Globaalse töötajate kaasamise indeksi alusel on töötajad, kes tunnevad, et neid on sisseelamisel piisavalt koolitatud, 27% rohkem pühendunud oma tööle.
Seega, kui otsime endale töötajat, kes on motiveeritud ja panustab meeskonda ning väärtuse loomisesse, peame investeerima ressursse tema koolitamisse ja meeskonda sisse elamisse. Luues kindla süsteemi, kindlustame, et iga uus töötaja saaks vajaliku aja ja oskused, et olla edukas meie asutuses.