Enne kui hakkasin ise rohkem personalijuhtimisse süüvima, tundus mõiste personalijuhtimine tähendavat dokumente, lepinguid, palgaarvestust, seaduste tundmist ning kõige eelneva vormistamist, järgimist ja seletamist töötajatele.
Täna on minu jaoks personalijuhtimine süsteemne lähenemine sellele, et tööl oleks asjatundlik, motiveeritud, ühiseid väärtusi kandev ja loov meeskond.
Süsteemne lähenemine tähendab, et arendame ja kujundame läbimõeldult organisatsiooni kultuuri, kuna see annab meile ühised väärtused ning sealt tulevad meie ühised kokkulepped, milliseid ja kuidas loome väärtusi oma klientidele.
Kui tegeleme oma töötajate heaoluga, on töötajad motiveeritud panustama ka oma energiat, et olla kaasatud. Selle tulemusena on võimalik luua parimaid väärtusi oma klientidele, olgu need siis teenused või tooted.
Hea näide: kui mul on kodu kõrval kaks poodi ja ühes neist näen igal korral, et töötajad on pahased, kurnatud või torisevad, siis liigun pigem teise poodi lihtsalt selleks, et end kliendina hästi tunda. Mulle tekib tunne, et esimeses poes olen segav või koormav.
Talve algul oli mul võimalus kokku puutuda Storendist tõstuki rentimisel müügijuhi ja tõstukioperaatoriga, kes olid rõõmsad, positiivsed ja vastutulelikud. Kliendina tundsin, et nad panustasid hingega. Täna pöörduksin uue vajaduse korral kindlasti nende poole. Kui nüüd mõelda, siis ongi see suur mulje jäetud, kui klient toob positiivse näitena välja just teie firma, nagu mina praegu Storenti.
Neid kahte lihtsat näidet tuues on selge, miks on oluline tegeleda personali motivatsiooni ja heaoluga. Kui juhtidena ja omanikena investeerime oma inimestesse, loovad nemad kliendikogemuse, mille põhjal me kaotame või võidame kliente. See annab meie asutusele elujõu nii energiana kui ka rahana.
Personalijuhtimine ei ole seega ainult lepingud, dokumendid, palgaarvestus ja seadused, vaid see on terve meeskonnakultuuri loomine, tasakaalus hoidmine ning ühiste väärtuste loomine ja aus hoidmine.